Η Γενοκτονία μέσα από τον Κινηματογράφο #1 – Escape from Sobibor
Την Παρασκευή 15 Μαρτίου 2019, και ώρα 18:00, η Ένωση Ποντιακής Νεολαίας Αττικής και ο Σύλλογος Ποντίων Πετρούπολης – Ιλίου, «Μανουήλ Κομνηνός», στην αίθουσα εκδηλώσεων του τελευταίου, πραγματοποίησαν προβολή της ταινίας «Escape from Sobibor».
Ήταν η πρώτη από τη σειρά προβολών που θα πραγματοποιηθούν, στο πλαίσιο της συμπλήρωσης 100 χρόνων από την ημέρα μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου. Κάθε γενοκτονία είναι μια πληγή στην ανθρωπότητα και εμείς, ως απόγονοι γενοκτονημένων προγόνων, τιμάμε εξίσου τη μνήμη των αθώων. Βραδιές κινηματογράφου, όπως αυτή, έχουν ως στόχο την προσέγγισή μας με άλλους γενοκτονημένους λαούς μέσα από την 7η Τέχνη, κατορθώνοντας με τρόπο εύληπτο και ευχάριστο την ενημέρωση και ευαισθητοποίησή μας σχετικά με άλλες Γενοκτονίες που συνετελέσθησαν στο παρελθόν, είτε τα ιστορικά γεγονότα που αφηγούνται οι ταινίες αυτές είναι ευρέως γνωστά είτε όχι.
Η ταινία που επιλέχθηκε να προβληθεί αναφέρεται στο Ολοκαύτωμα των Εβραίων. Βασισμένη στο βιβλίο του Richard Raske «Απόδραση από το Sobibor», μας διηγείται την ιστορία μιας μαζικής, πλην αιματηρής,απόδρασης από ένα στρατόπεδο θανάτου των Ναζί. Ο Alan Akin περιγράφει τον αρχηγό τους, Rutger Hauer, και το σχέδιο που επινοεί μια ομάδα για να αποδράσει. Πρόκειται για μια παραγωγή βασισμένη σε αληθινό ιστορικό συμβάν που αναδεικνύει τις πτυχές του ανθρώπινου ενστίκτου της επιβίωσης και έχει αποσπάσει θετικά σχόλια για τη θαυμάσια υποκριτική των ηθοποιών που λαμβάνουν μέρος. Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει σε μια συγκεκριμένη σκηνή (στιγμιότυπο της παρατίθεται παρακάτω), η οποία προκάλεσε μεγάλη έκπληξη στους παρευρισκομένους.
Ενώ βρισκόταν σε πλήρη εξέλιξη η απόδραση των κρατουμένων από το στρατόπεδο, ορισμένοι επέλεξαν να μην διεκδικήσουν την ελευθερία τους, καθώς θεωρούσαν ότι ήταν μάταιο… στην ουσία, είχαν πεθάνει, παρότι, βιολογικά, κάτι τέτοιο δεν ίσχυε. Πρόκειται για μια κατάσταση με την οποία έρχονται αντιμέτωποι, πολλές φορές, οι αιχμάλωτοι και θα μπορούσαμε να την χαρακτηρίσουμε ως πρόδρομο του «Συνδρόμου της Στοκχόλμης», ψυχολογικού φαινομένου κατά το οποίο το θύμα εμφανίζει θετικά συναισθήματα προς το θύτη.
Στη συνέχεια, παρατίθεται, ενδεικτικά, φωτογραφικό υλικό από την πρώτη κινηματογραφική μας βραδιά: